header-5

Trainingen

Zomertrainingen

De trainingen van Cycle Sport Groningen zijn gevarieerd en er wordt aandacht besteed aan alle facetten van het fietsen. Zoals verantwoord en doelgericht trainen, houding, sturen en techniek, peloton en waaierrijden etcetera. Maar ook is er ruimte voor de voorbereiding op prestatietochten, cyclo sportieven en de wedstrijdsport. 
Bij alle trainingen is het dragen van een helm verplicht!

Op het ledendeel van de website vind je actuele informatie over de trainingen. Daarin zijn de periodisering, inhoud van de training en de plaats van de training opgenomen. Om daar op in te loggen moet je uiteraard wel eerst lid van de vereniging zijn. 
De trainingen worden gegeven in verschillende niveaugroepen, waardoor ze zowel voor wedstrijdgerichte rijders als voor fanatiekere toer- en cyclorijders geschikt zijn. Als basisniveau gaan we er vanuit dat je na een aantal keren meetrainen een tocht van zo’n 80 kilometer in de groep met een snelheid van 30 tot 35 kilometer mee kunt rijden.

Wintermogelijkheden

De reguliere zondagtrainingen beginnen onder normale weersomstandigheden vanaf januari en lopen door tot ongeveer oktober. Ondanks dat er in de winter geen reguliere clubtrainingen zijn, is er op trainingsgebied wel van alles te doen:

  • Spinning
  • Schaatsen
  • ATB/crossen
  • Doortrainen op de weg

Trainingstijden

Cycle Sport Groningen traint op drie dagen in de week.

  • Zondagochtend, vertrek 9:00 (zomertijd) / 10:00 (wintertijd – vanaf begin januari)
  • Dinsdagavond, vertrek 18:30 (begin zomertijd), dit wijzigt bij voldoende avonduren licht naar 19:00
  • Woensdagavond, specifieke tijdrittraining vertrek 18:30 (zomertijd)
  • Donderdagavond, specifieke damestraining vertrek om 19:00 (zomertijd)
  • Voor de trainingen verzamelen we op de parkeerplaats tegenover de draf- en renbaan in het Stadspark.

    Wanneer je wilt kijken of Cycle Sport Groningen een geschikte club voor jou is, kun je vrijblijvend een paar keer meetrainen.
    De meest geschikte training om kennis te maken is de dinsdagtraining omdat die vaak op een circuit verreden wordt en je zo dus makkelijker je juiste niveaugroep kunt vinden. Op zondag wordt vaak op een grote ronde getraind (meestal ca. 3 uur). De woensdagtrainingen kunnen alleen in overleg met tijdrittrainer Steven Sloof meegedaan worden.
    Meld je voor de training bij een van de trainers, zodat we weten dat je met ons mee rijdt.