Blog

CSG meets MH2D

CSG sterk aan de start van de MH2D

Met 16 renners sterk reisde CSG op vrijdag 20 september af naar het zuiden voor een weekend fietsplezier, 9 wielrenners en 7 MTB’ers, om deel te nemen aan de Mergel Heuvelland 2Daagse. Bij aankomst bleek niets gelogen over de luxe en grootte van de huisjes en de kookkunsten van de secretaris en keukenassistenten. Met je neus recht in de pasta schoven we op vrijdag aan voor een goede maaltijd koolhydraten stapelen. Tonnetje rond werden de tactieken voor de komende dagen besproken. Een groepje fanatiekelingen had op de vrijdag al de nodige paden en wegen verkend, met hier en daar een paar schrammetjes tot gevolg. De motivatie voor de komende dagen was er niet minder om (als ook de nodige indekkers voor de ontbrekende vorm zo aan het einde van het seizoen). Vroege vogels die op de racefiets voor de lange afstand van 160 kilometer gingen en een groep van mountainbikers die eerst eens wilden uitslapen zodat ze niet in de file zouden belanden op de singletracks van de mountainbikeroutes. Een gemêleerd en bont gezelschap, maar de sfeer zat er al goed in.

Zaterdagochtend, alsof je aanschoof aan een hotelontbijt met gekookte eitjes en warme broodjes, aan niets ontbrak het in huize CSG door de vroege voorbereidingen van Marije, Iris en Patrick! Daar kon het niet aan liggen vandaag! Met de thermometer op 6 graden celcius werd er na rijp beraad toch een laagje kleden extra aan gedaan en kon het feest los. Waar Limburg bekend staat om klimmetjes als de Keutenberg, Eyserbosweg en de Cauberg, zagen we daar op zaterdag maar een klein deel van terugkomen op het programma van de tocht over de weg. Om 08:30 stond de Camerig al voor je neus en om 09:00 uur al bijna boven aan de Vaalseberg op het Drielandenpunt, maar daarna doken we België in om vervolgens pas een paar kilometer voor de finish op Nederlandse bodem terug te keren. Minder bekende wegen, maar niet minder hoogtemeters werden getrotseerd, groepjes uit elkaar gereden, kilo’s gevulde koeken werden geconsumeerd bij de goed verzorgde controle posten en liters sportdrank achterover geslagen om op deze (na een ijskoude ochtend) uitzonderlijk mooie dag in september de finish te halen. De dames lekker op hun gemakje, gezellig keuvelend onderweg en de mannen in een iets hoger tempo snel naar het bier aan de finish. De mountainbikers werden onderweg nagenoeg niet gespot aangezien de routes niet heel erg parallel aan elkaar liepen, die sterke verhalen moesten wachten tot ’s avonds bij het diner; die bleken zich ook prima vermaakt te hebben!

Maar ja het diner, wat zou dat worden vandaag? Na een stevig gesprek van Gerlof met de plaatselijke pizzabakker, met de nodige stress in de restaurantkeuken tot gevolg, konden we 16 pizza’s afhalen in alle soorten en maten. Prima voer voor een stel hongerige wielrenners! De dozen waren snel leeg en nadat de sterke verhalen van de zaterdag waren gedeeld was het tijd voor de plannen voor de zondag en zoals het een fietsweekend betaamd, gaat er altijd een deel op tijd naar bed en bleef het beneden nog lang gezellig!

Zondag trokken de verschillende groepen weer verschillende plannen, ideaal met verschillende disciplines en verschillende afstanden, je kunt daar flexibel je eigen keuze in maken. Fanatiekelingen zaten zelfs al om 07:00 uur op de fiets voor de 120 km, aan duurvermogen ligt het niet binnen de club! ;-) Anderen vonden 90 km over de weg wel genoeg, en de MTB’ers gingen voor de 70 km. De routes voerden vandaag over bekendere wegen en paden in Limburg, maar ook de minder bekende dorpen en hellingen waren in de route opgenomen, wederom met de nodige hoogtemeters en zelfs een verzorgingspost met een route midden door de brouwerij in Gulpen… waar het bier al rijkelijk vloeide, nog vóór de finish… En bleek later, slechts een paar km voordat de Gulperberg beklommen moest worden! Gelukkig ontbrak het niet aan moraal en kwam iedereen (redelijk) heel aan bij de finish!

Met een grote glimlach op alle gezichten kon de rit naar het hoge noorden weer worden ingezet. Een weekend met top weer, top gezelschap en top organisatie!

Volgend jaar weer?!

Ps. Dit jaar een extra gast mee in huis, die dit weekend met een clubbie fietsers op geheel eigen wijze heeft beleefd:

Lief dagboek,

Vorig weekend nam mijn baasje mij mee op reis!

Het huis was heel groot en nieuw, dus ik moest alles eerst even besnuffelen en verkennen. Ook waren er heel veel mensen, dus dat was even spannend.

Gelukkig bleken ze allemaal heel lief en onschuldig te zijn :D.

Jelte was het leukst! Gekke jongen, wat wil je nu?

Hij bleef maar lachen en met me knuffelen, maar als ik van zijn bordje wilde eten zei hij nee

Gelukkig kon ik hem goed voor de gek houden haha. Dan liep ik even weg alsof ik niks wilde en dan sprong ik er alsnog snel bovenop.

Verder heb ik gewandeld met mijn baasje en de fietsen bewaakt. Later als ik groot ben, denk ik dat ik een waakhond wil worden.

Het weekend was erg leuk en ik ben blij dat ik met baasje mee mocht. Alleen mijn natte pootjes vond ik wat minder leuk…

(Red: Yoshi sliep in een eigen kamer, waar hij een nacht zijn bakje met water had omgegooid.)

Woef!

Was getekend,

Nienke en Yoshi

Velomediane Criquiélion 2019
10okt

Velomediane Criquiélion 2019 Vrijdagochtend en een mooi weekend staat voor de deur. Morgen rijd ik immers de Velomediane Criquiélion in...

NCK 2018
30sep

Sytze kijkt me met grote ogen aan. Heel grote ogen. Mijn gezicht is kletsnat. De tranen lopen over mijn wangen. Dan roept Sytze:...